Rör på dig

Dessvärre är det inte så enkelt att det räcker att bara börja ersätta måltider med Naturdiet, du måste röra på dig också! Försök hitta något som du tycker är roligt eftersom det blir lättare att motivera sig då. Om man tränar ofta och hårt är det viktigt att inte äta för lite, byt då bara ut enstaka måltider mot Naturdiet och komplettera med vanlig mat.

Promenera

Promenader är världens enklaste motion och bästa sättet att komma igång. Du behöver varken nya kläder eller någon dyr utrustning, det är bara att ge sig ut och gå.

Styrketräna

Muskler är inte bara snyggt, de ökar också din förbränning eftersom muskler kräver energi dygnet runt. Men tänk på att vila minst 48 timmar mellan passen! Musklerna bryts nämligen ner vid överträning och behöver lugn och ro för att byggas upp och bli starkare.

Vardagsmotion

Du behöver faktiskt inte stå och svettas på gymmet om du inte gillar det. Det funkar utmärkt att ägna sig åt vardagsmotion. Exempel på detta är att ta trapporna istället för hissen, gå en promenad på lunchen eller gå av bussen någon hållplats för tidigt och gå resten av vägen.


Naturdiet och 5:2 dieten passar bra ihop

Naturdiet är ett utmärkt hjälpmedel för dig som följer 5:2 metoden. Du håller enkelt rätt på kalorierna under dina fastedagar och annars också.

Läs mer
Naturdiet-BlockPenna.jpg

Gör ett veckoschema

Byt ut en, två eller alla måltider per dag mot Naturdiet. Få ett förslag på veckoschema som är anpassat till dina önskemål för hur snabbt du vill gå ner i vikt.

Veckoschema